Na pewno każdy pamięta niesamowity przebój jakim była Dune II. Jedyne czego tam brakowało to prawdziwa myśląca i racjonalna sztuczna inteligencja. Komputerowy przeciwnik postępował wbrew wszelkiej sztuce wojennej i ku uciesze graczy wysyłał na pewną śmierć zastępy wojowników. Owszem było to nawet zabawne, może budujące, lecz brak uczucia, że walczy się z równym sobie, a nie z brakiem czasu i pieniędzy przygnębiał.
Następca Dune 2, Command & Conquer otrzymała w spadku wszystkie jej zalety. Dodatkowo dawała możliwość grania przez modem lub w sieci, co dla prawdziwego stratega było totalnym odlotem wreszcie można było zagrać z równym sobie kumplem. Pomysł pojawił się od razu w kilkunastu gierkach: Warcraft II, Mortal Kombat, Descent. Oznaczał nową erę prawdziwej sportowej rywalizacji. Mimo tych rewolucyjnych osiągnięć C&C nie potrafił sobie poradzić z ograniczeniami sieci lokalnych. Wraz z coraz łatwiejszym dostępem do Internetu człowieka przecież aż kusi, żeby wypróbować, jak gra się z ludźmi prawie z całego świata. A tu nic z tego. Potrzeba jest jednak matką wynalazków, więc Internetowi piraci, hackerzy i programiści skrzyknęli się by stworzyć program umożliwiający grę poprzez sieć globalną. Tak rozpoczęto programowanie Kali 1.2f. Obsługuje on takie gry jak: Descent, Doom, Doom II, Heretic, Hexen, Command & Conquer, Apache, Rise of the Triad, Terminal Velocity, Warcraft, VR Pool, Super Karts, Mortal Kombat III. Filozofia programu polega na zastąpieniu sieciowego protokołu IPX, protokołem TCP/IP. Ten pierwszy obsługuje komputery spięte w sieć lokalną, modemem bądź połączone bezpośrednio przez port szeregowy. TCP/IP to standard sieci Internet jest to język, którym posługują się przesyłające sobie informacje serwery. Kali używa protokołu UDP w celu “oszukania” gry obsługującej wyłącznie IPX. Aby wykorzystać w pełni Kaliego, musisz swoją maszynę mieć podpiętą bezpośrednio do Internetu. Oznacza to, że potrzebujesz karty sieciowej NIC network interface card. Jak podaje producent programu, najstarsze wersje kart (nie obsługujące TCP) nie będą poprawnie współpracowały z Kali. Jeśli posiadasz modem, by pograć w Internecie, musisz mieć szybki transfer i konto z uprawnieniami użytkownika ISP (Internet Service Provider).